FAIL! Bunuh diri tak mati tapi hadapi hukuman mati!



Ini la orang kata kalau dah bukan ajal ko, ko cuba bunuh diri camne pon xkan mati.

Contohnya lelaki ni nak tembak kepala
tak mati pastu kene langgar truck tak mati...last2 hadapi hukuman mati!

Critanya camnie...
Kejadian itu berlaku
di Newcastle di KwaZulu-Natal Afrika Selatan di timur. Lelaki itu memutuskan untuk membunuh diri sambil duduk dalam kereta. Dia pon dgn berani meletakkan pistol di bawah dagunya dan melepaskan tembakan.

Peluru melalui mulutnya dan sampai ke belakang tengkorak dia. Masa tu lah dia terasa kesakitan yang sgt perit. Dan masa ni jugak laa die sedar keputusan mungkin bunuh diri bukanlah jawapannya.....poooodaaah!!

DIsebabkan dia menyesal, kemudian dia keluar dari kenderaan itu dan mula menyeberang jalan untuk mendapatkan bantuan perubatan. Tapi nasibnya bertambah malang bila dia kene langgar ngn truck masa nak melintas...pehhhh double sakit!!

Lelaki itu dihantar ke sebuah hospital tempatan, di mana beliau menjalani pembedahan beberapa kecederaan beliau. Setelah tamat 18 jam pembedahan, dia dipindahkan ke unit rawatan rapi, di mana dia telah disenaraikan dalam keadaan kritikal tetapi stabil.

Doktor Afrika berkata mereka menjangka dia akan pulih semula, tapi akan bisu, tempang, mata kaca, xde gigi, xde lengan kanan(kudung), perlu untuk dialyses kekal, limpa yang rosak dan IQ spti kanak2 4 tahun, selain daripada itu, dia akan ok.....pehhh siksaa!

Pihak Berkuasa berkata, Bunuh diri bukanlah jawapannya dan dianggap sebagai bunuh diri adalah menyalahi undang-undang. Jika lelaki itu disabitkan atas percubaan bunuh diri, dia boleh penjara tetapi dan akan hadapi hukuman mati. WTF?


P/S: Pengajaran...
Janganlah nak melawan takdir kematian kita..Parah jadi nya!!
and bunuh diri bukan lah jalan yg sesuai utuk lari dari masalah (rase yg sume tau)...

1 ayat tuk lelaki nie.................PADAN MUKA HANG!!


No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...