Qamar Hashim - Jurugambar Professional Berumur 8 tahun.


Qamar Hashim kelihatan seperti mana-mana 8-year-old. Tetapi pemuda comel Iraq mempunyai bakat yang unik sendiri - dia selebriti negara untuk kemahiran fotografi.

Qamar adalah jurugambar termuda yang diperakui di Iraq. Beliau mempunyai beberapa gambar yang indah pada kreditnya, ramai yang telah dipaparkan dalam pameran terkemuka di Baghdad. Beliau menunjukkan minat dalam seni dan mula mengambil gambar pada usia empat tahun. Pada masa itu dia hanya meniru bapanya yang merupakan seorang wartawan foto. Beliau memulakan dengan mengambil gambar-gambar sungai Tigris, burung, rumah-rumah lama, dan tempat-tempat kepentingan sejarah. Walaupun bapa Qamar tidak membenarkan beliau untuk mengambil gambar kejadian-kejadian ganas di bandar, dia berjaya membuat cara melalui detail keselamatan sekali, dan mengambil gambar Datuk Bandar Baghdad. Selepas peristiwa ini, pegawai kerajaan menghadiahkan beliau dengan kamera digital yang pertama. Dengan suara manis, beliau memberitahu pemberita, "Apabila saya melihat sesuatu yang saya suka, saya melihat melalui lens saya, jika ianya jauh saya zoom in dan klik. "Dia mengatakan bahawa halangan terbesar beliau ialah apabila kamera kehabisan bateri.






No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...