Sedih! Lelaki Thai Kahwini Mayat Kekasihnya.



Dalam kisah cinta ini tragik dari Thailand, seorang lelaki mengambil keputusan untuk meneruskan dengan majlis perkahwinannya dengan mayat teman wanitanya walaupun masih bersedih dengan kematian kekasihnya dalam kemalangan kereta, hanya sehari sebelum majlis besar-besaran.



Sarinya Kamsook berusia 29 tahun itu dan teman lelakinya berusia 28 tahun, Chadil Deffy, yang akan berkahwin tahun ini. Perkahwinan dianggap acara yang paling khas kehidupan seorang wanita dan ia tidak berbeza untuk Sarinya. Dia tidak sabar-sabar menghitung hari untuk untuk bersama-sama berkongsi kasih sayang dengan kekasihnya. Tetapi takdir mempunyai rancangan lain untuk pasangan muda ini. Hanya hari sebelum perkahwinan, Sarinya telah terlibat dalam kemalangan kereta dan cedera teruk itu. Dia masih boleh diselamatkan jika rawatan perubatan dibuat tepat pada masanya. Walau bagaimanapun, doktor yang terpaksa beliau menunggu selama 6 jam kerana ICU penuh sesak. Pada masa ini, beliau meninggal dunia akibat kecederaan teruk.

Gambar2 menunjukkan Deffy mencium dahi mayat teman wanita dan meletakkan cincin perkahwinan di jari beliau.

Deffy dan Sarinya telah bersama-sama selama 10 tahun, sebelum mereka akhirnya mengambil keputusan untuk bersama. Mereka telah beberapa kali menagguhkan perkahwinan, kerana jadual yang sibuk dan fakta yang Deffy mahu menamatkan pendidikan sebelum dia berkahwin. Pada majlis itu, beliau melahirkan ketaatan beliau dan kasih yang mendalam untuk Sarinya. Beberapa rakan-rakan dan saudara-mara yang menghadiri perkahwinan itu, dan ia pun disiarkan di televisyen nasional di Thailand. Cerita itu, bersama-sama dengan gambar-gambar daripada perkahwinan kini menjadi sensasi internet, mencetuskan perbahasan beberapa.


No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...