Baru nak buang make-up kat muka selepas 2 tahun?


Doktor selalu mengesyorkan wanita membuang mereka make-up setiap malam sebelum mereka pergi untuk tidur, untuk mencegah kerosakan kepada kulit mereka, tetapi seorang gadis di Korea Selatan memilih untuk memakai make-up sepenuh masa, sejak dua tahun yang lalu.

Ceritanya camnie...................

Bae Dal-mi, berusia 20 tahun, pertama kali pandai bermake-up semasa dia 14 tahun. Mulanya dia sekadar mencuba tetapi "bakat" dia bermake-up membuatkan dia tidak mahu untuk menghilangkan nya. Sejak itu die sentiasa mengenakan mekap setiap hari (sampai tebal la mekap kat muka dia). Dan of course la cermin jadi benda paling penting dalam kehidupan Bae.

"Saya mahu untuk kelihatan sempurna pada setiap masa, even tidur pon saya tetap memakai mekap" Kata bae. Dia tidak pernah berpuas hati dengan penampilannya, dan berkata lagi yang dia mahu menjalani pembedahan plastik di 10 tempat yang berbeza.

Sejak dua tahun yang lalu, gadis muda yang tidak pernah menggunakan pembuang make-up membuatkan ibunya jadi jengkel dengan tingkah laku Bae. Ibunya menghubungi sebuah stesen televisyen dan memberitahu mereka cerita yang pelik Bae.

Semasa rancangan TV tuh, pakar dermatologi berjaya untuk meyakinkan Bae Dal-mi untuk membuang lapisan make-up. Tapi apa yang mengejutkan, selepas pemeriksaan mereka mendapati kulitnya adalah dua kali lebih tua daripada umur sebenar.  

Aduhhhhhhhhh nie la kalau terlalu obses dengan kecantikan...


Kiri: Masa ada mekap.............kanan: Selepas buang mekap (cun ape....adoiiii)

haiiiiiiiiiiii macam2 henggg laa org zaman skeng ne...


p/s: dahhh cantik pon nak cantik lagi...tp org korea mmg sume cantik2 belaka sbb tuh dorg nak JADI LEBIH CANTIK!!! hehehehe


No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...