Sian! Pelajar perubatan bunuh diri lepas universiti tolak permohonan ambil exma kali ke-3!

Seorang pelajar perubatan di Universiti Cambridge membunuh diri setelah tawaran untuk mengambil peperiksaan yang penting buat kali ketiga telah ditolak.

Ronjoy Sanyal, 26, menulis surat yang panjang sebelum kematian di mana dia berkata dia tidak dilayan sebaiknya oleh universiti.

Sanyal, ditemui mati di rumahnya selepas ibu bapanya.


Beliau membunuh diri dengan suntikan maut pada bulan Julai selepas diberitahu permohonan untuk mengambil peperiksaan pediatrik buat kali yang ketiga telah gagal.
Koroner David Morris mencatat keputusan bahawa Sanyal membunuh diri selepas diberitahu dia tidak dapat melayakkan diri sebagai doktor.
Beliau berkata: 'Ia adalah satu tragedi yang besar dan pengajaran yang perlu dipelajari.'
Beliau berkata Sanyal telah meninggalkan satu nota di mana dia berkata dia merasakan dia tidak dipelakukan sebaiknya oleh universiti, walaupun dia telah mengucapkan terima kasih kepada kakitangan yang dia berasa telah membantu beliau.
'Dia menjadikan ia cukup jelas dia telah mengambil kehidupan sendiri atas sebab dia telah gagal kelayakan beliau sebagai seorang doktor buakn sebab lain,' kata Encik Morris.
Dr David Holburn, tutor kanan Encik Sanyal, bertanggungjawab untuk penjagaan Pastoral, berkata beliau komited untuk kelayakan dalam bidang perubatan.
'Beliau adalah seorang lelaki muda intelektual yang sangat, sangat berbakat, "katanya.
Dr Holburn telah menyokong tawaran Encik Sanyal untuk mengambil peperiksaan untuk kali ketiga.
Dr Diana Wood, pengarah pendidikan perubatan di universiti, "kata Encik Sanyal telah diberikan sokongan tambahan, tetapi kebimbangan mempengaruhi dia, terutamanya kerana masalah dalam komunikasi, dan bahawa dia telah menemui latihan beliau tertekan.
Dia berkata: "Sanyal sukar untuk pergi ke wad dan berurusan dengan pesakit. '
Dr Kayu menambah bahawa perubahan telah diperkenalkan bahawa kemajuan pelajar boleh diawasi dengan lebih teliti dan lebih sokongan peribadi yang boleh didapati.


No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...