Nice! Seluar tak basuh berbulan2?? Tak yah risau la!

Josh Le, seorang pelajar di University of Alberta, memakai sepasang jeans ketat dari September 2009 hingga Disember 2010, tanpa membasuh nya selama 15 bulan. Pehhh bayangkan brape banyak bakteria melekat kat jeans tuh..

Sepasang jeans yang berkenaan sebenarnya diperbuat daripada denim mentah, yang tidak dirawat dengan sebarang bahan kimia, jadi Le berfikir ia tempat sesuai untuk bakteria berkumpul dalam masa 15 bulan. Beliau memberitahu dia memakai mereka hampir setiap hari.


Selepas 15 bulan sehingga, Josh Le mengambil seluar jeans yg dah "tercemar" ngn bakteria salah satu makmal gurunya untuk diuji. Profesor Rachel McQueen mengambil sampel, dan membasuh seluar jeans. Dan menyuruh Josh untuk memakainya untuk dua minggu lagi, untuk diuji sekali lagi. Keputusan kedua-dua sampel yang amat serupa - jenis bakteria kulit yang lima, dan antara 8500 dan 10,000 unit bakteria, kebanyakannya di kawasan kelangkang.

McQueen
membuat kesimpulan bahawa selama mana pon anda memakai seluar tanpa membasuh, jumlah bakteria tetap sama. Tak perlu berasa bimbang dengan bakteria berbahaya.
Walau bagaimanapun, Josh Le mengakui memang bau nya agak tidak menyenangkan.Tapi dia ada cara untuk mengatasi nya dengan meletakkan jeans nya di dalam peti sejuk.


nota:
Dengar tuh, sbb tu la lelaki cam kitrog nie xksah klu xbasuh sluar...xde efek pon..hahahah
xyah nak bei dettol tuh..beli perfume je tuk buang bau-bauan...wakaka

No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...