Hotel mewah untuk orang mati!! Untunglah.


Hotel untuk orang mati!! Ehh?? Yess, Hotel ini khas untuk orang yang dah meninggal dunia.


Berdasarkan gambar-gambar ini, hotel ini cukup mewah dan mahal. Hotel ini dibina khas sebagai penempatan sementara bagi mayat-mayat sebelum dikebumikan.

Hotel Laster ini yang dikendalikan oleh Hisayoshi Teramura di pinggir bandar Yokohama Jepun, kelihatan seperti mana-mana bangunan yang lain dari luar. Keperluan untuk hotel seperti sangat diperlukan di Jepun, di mana mereka perlu masa menunggu sekurang-kurangnya empat hari sebelum pengebumian.


Di hotel ini mayat-mayat yang disimpan diletakkan dalam keranda dalam peti sejuk yang berharga kira-kira 12.000 yen (kira-kira RM 490). Mayat akan disimpan sehingga tersedianya tempat pengebumian.  

Apa yang menariknya, untuk memasuk ke dalam perniagaan ini tidak lah sukar dengan ketiadaan kelayakan atau lesen mandatori. Sebuah pejabat dan telefon sudah cukup memadai untuk memulakan perniagaan. Pemilik Hotel Laster Encik Teramura mempunyai rancangan untuk mengembangkan perniagaannya dengan membuka cawangan kedua dengan ruang yang lebih besar yang mampu untuk memegang sehingga 40 mayat. 



No comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...