Yuckk! Perfume dipebuat drpd taik.


Sebelum nie kita dapat tau pasal daging burger diperbuat drpd taik. Sekarang nak kongsi satu lagi kegunaan taik..Minyak wangi pula.

Critanya camnie......
Artis British, Jammie Nicholas menggunakan najis sendiri sebagai bahan mentah untuk menghasilkan minyak wangi. Percaya atau tidak, dia telah pon menjual 25 botol ($65 @ RM195 untuk setiap taik taik die..minyak wangi le tuhh).

Dalam temu bual dengan Viceland.com, Nicholas berkata beliau mendapat idea menghasilkan minyak wangi khas selepas membaca "Sejarah Najis", oleh Dominique Laporte, yang "yang menganalisis implikasi teori tentang najis, dan peranannya sebagai sebuah bangunan bahan untuk kosmetik


Selepas melakukan penyelidikan dan bercakap dengan sekumpulan pembuat minywak wangi dan ahli-ahli sains, dia telah mengetahui terdapat molekul yang sama bagi kedua2 bau yang wangi dan busuk, cuma dalam kepekatan yang berbeza je.  


Dia juga mendapati bahawa banyak syarikat makanan menggunakan benda baru seperti Musang, rembesan dubur kucing Musang, dan ambergis, yang meniru batu hempedu paus sperma. Dari situ lah dia mendapat idea untuk menghasilkan minyak wangi ni.

Ditanya mengenai proses pengeluaran sebenar minyak wangi najis itu, Jammie mengatakan ia semua berlaku di flat beliau, di mana dia bekerja dengan semua tingkap terbuka dan menggunakan penutup hidung.

Ia mengambil masa hanya seminggu untuk mengeluarkan "minyak pati" dari najis, kemudian menghabiskan banyak lagi menubuhkan peranti penyulingan dan mencampurkan ramuan lain.  

Beliau membuat sebanyak 85 botol 60 ml, dan dia pon rasa tidak percaya boleh berjaya menjual 25 botol.

Orang yang telah cuba mendakwa sebenarnya bau minyak wangi Surplus ni boleh tahan la...hahahah




Ni la die Jammie...



p/s: pehhh skrg org dah x jijik ngn taik...nak cipta rendang dri taik ble tak?? wakakakkaak



3 comments:

Unknown said...

tak teringin nak guna kalau dah tahu dibuat drp apa.....apa hukumnya ye? spray2 kat bdn lps tu wat sembahyang....ish..taknak la.

Anonymous said...

BOOOOOOO

Budakacuk89 said...

haha...mmg tak la nak guna..ehhh taik kot..

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...